Reklamace a servis
/ Reklamace zboží
Zboží, které chcete reklamovat řádně zabalte a přibalte k němu správně vyplněný REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ.
/ Pozáruční servis zboží
Zboží, které chcete nechat opravit, nebo zaslat do servisu řádně zabalte a přibalte k němu správně vyplněný SERVISNÍ FORMULÁŘ.
Zboží zašlete na adresu :Zbraně a střelivo Šubrt, Kněžskodvorská 2559, 370 04 České Budějovice)
Balíček nezasílejte na dobírku!
Reklamační řád
Tento Reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného velkoobchodním odběratelem prostřednictvím on-line obchodu b2b.subrt.cz od naší společnosti:
ŠUBRT cz s.r.o se sídlem Nemanická 1266, 370 10 České Budějovice
IČ: 25162462
DIČ: CZ25162462
zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 6987
Adresa pro doručování: Zbraně a střelivo Šubrt, Kněžskodvorská 2559 České Budějovice
Adresa výdejního místa, prodejny a skladu: Zbraně a střelivo Šubrt, Kněžskodvorská 2559 České Budějovice
Kontaktní e-mail: zbrane@subrt.cz
- Odpovědnost prodávajícího za vady
1.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:
- je v ujednaném množství;
- odpovídá jakosti a provedení, které byly mezi kupujícím a prodávajícím sjednány, případně podle smluveného vzorku nebo předlohy, popřípadě podle účelu patrného ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý;
- nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží. Prodávající neposkytuje žádnou záruku za jakost.
1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.
- Práva kupujícího z vadného plnění
2.1. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117.
2.2. Pokud je vada zboží podstatným porušením smlouvy, náležejí kupujícímu tato práva z vadného plnění:
- a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- b) odstranění vady opravou věci;
- c) přiměřená sleva z kupní ceny; nebo
- d) odstoupení od smlouvy.
2.3. Pokud je vada zboží nepodstatným porušením smlouvy, může kupující požadovat:
- a) odstranění vady; nebo
- b) přiměřenou slevu z kupní ceny.
2.4. O zvoleném způsobu řešení reklamace rozhodne prodávající. Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě s prodávajícím. Pokud kupující považuje vadu za podstatné porušení smlouvy, je povinen to prodávajícímu doložit.
2.5. Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy nelze požadovat v případě, že kupující nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí v případě, že:
- a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
- b) kupující použil věc ještě před objevením vady;
- c) kupující nezpůsobil nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím; nebo
- d) kupující věc prodal ještě před objevením vady, anebo pozměnil věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen z části, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá mu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
- Nemožnost uplatnění práv z vadného plnění
3.1. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud o vadě před převzetím věci věděl nebo vadu sám způsobil.
3.2. Nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
- opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
- věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo
- vyplývá-li to z povahy věci.
3.3. Práva z vadného plnění kupujícímu náleží, není-li zboží
- Postup při reklamaci
4.1. Kupující je povinen reklamaci u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Pro přijímání reklamovaného zboží je určena dodací adresa prodávajícího.
4.2. Závazný postup při reklamaci:
- pro rychlejší vyřízení může kupující o reklamaci předem informovat prodávajícího telefonicky, e-mailem či písemně;
- kupující je povinen informovat prodávajícího o tom, jaké právo z vadného plnění si zvolil, popsat závadu a/nebo popsat, jak se projevuje;
- reklamované zboží doručí kupující prodávajícímu (jinak než na dobírku, kterou prodávající nepřebírá), přičemž při zasílání je kupující povinen zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
- kupující ke zboží přiloží doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží a řádně vyplněný reklamační formulář.
4.3. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy bylo prodávajícímu doručeno reklamované zboží.
4.4. V souladu s občanským zákoníkem má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Kupující bere na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musí uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
- Výjimky z odpovědnosti za vady Zboží
5.1 Nevyplývá-li z tohoto Reklamačního řádu, obecně závazných právních předpisů anebo písemné dohody mezi Stranami jinak, Kupujícímu právo z odpovědnosti za vadu Zboží nevzniká. Práva Kupujícího z odpovědnosti za vady Zboží se nevztahují zejména (nikoli však výlučně) na následující případy:
- byla-li vada Zboží způsobena Kupujícím, a to v důsledku např. jeho nadměrného, neodborného, neopatrného či nesprávného používání nebo zatěžování, zejména pak takovými, které jsou v rozporu s obvyklým užíváním daného typu Zboží a/nebo které jsou v rozporu s dokumentací (návodem či jinými obdobnými instrukcemi) týkající se daného Zboží;
- byla-li vada Zboží způsobena jeho neodbornou instalací, zacházením či obsluhou a/nebo použitím, a to zejména takovými, které jsou v rozporu s dokumentací (návodem či jinými obdobnými instrukcemi) týkající se daného Zboží;
- je-li vada Zboží mechanického charakteru, aniž by byla způsobena jeho obvyklým užíváním;
- byla-li vada Zboží způsobena nedovolenými zásahy do daného Zboží;
- byla-li vada Zboží způsobena v důsledku působení přírodních či jiných živlů;
- bylo-li Zboží poškozeno prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy daného Zboží,
- byly-li porušeny ochranné pečeti, nálepky či plomby, byly-li na daném Zboží;
- vykazuje-li záruční list či jiný obdobný dokument předložený Kupujícím zjevné známky provedených změn údajů nebo je-li na Zboží uvedeno odlišné výrobní číslo či jiný obdobný identifikační údaj od toho, který je uveden v záručním listu či jiném obdobném dokumentu;
- bylo-li Zboží poškozeno v důsledku elektrického přepětí (např. je-li kterákoli část Zboží viditelně spálená), a to např. jeho zapojením do sítě neodpovídající příslušné technické normě.
5.2 V případech, kdy je Zboží prodáváno za nižší cenu jako opotřebené se odpovědnost Prodávajícího za vady Zboží nevztahuje na (a) opotřebení či jiné obdobné nedostatky, pro které Zboží bylo prodáváno za nižší cenu a (b) vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, které mělo Zboží při převzetí Kupujícím.
5.3 Poskytne-li Prodávající Kupujícímu v rámci Kupní smlouvy anebo v souvislosti s ní jakékoli předměty zdarma (bezúplatně), není Prodávající odpovědný za jakékoli vady takového Zboží nad rámec svých případných zákonných povinností. V případě odstoupení od Kupní smlouvy v souvislosti s níž Kupující obdržel předměty zdarma, je Kupující povinen vrátit prodávajícímu v původním stavu i veškeré takto zdarma poskytnuté předměty.
- Rozhodné právo
6.1. Tento reklamační řád se řídí právním řádem České republiky, zejména Občanským zákoníkem.
V Českých Budějovicích dne 1. 8. 2024